לוכד נחשים מקצועי

 

לכידת נחשים היא לא עסק לחובבנים, ועם נחשים ארסיים כמו שרף עין גדי או הצפע הארץ-ישראלי, רצוי בהחלט להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע כמו לוכד נחשים מקצועי. בעוד שהחוק בישראל מגן על הנחשים, ואסור לפגוע בהם, עבודת הלכידה דורשת הרחקה של הנחש בבטחה, כך שאת המשימה כדאי להשאיר ללוכד מיומן ומנוסה שיטפל לכם בבעיית הזוחלים הלא רצויים.

הדברת נחשים
בישראל ישנה מודעות גבוהה מעוד לשמירה על הסביבה ועל בעלי החיים, ומכיוון שנחשים הוגדרו כבעל חיים מוגן, כל פגיעה בהם או ניסיון לפצוע ולהרוג, לרבות שימוש בחומרי הדברה ורעלים, נחשב כעבירה על החוק ועלול לגרור עונשים או קנסות. לכן אין אפשרות להדביר נחשים ולא קיימים חומרי הדברת נחשים, וכל פעולת הדברת נחשים מסתכמת בניסיון ללכוד את הנחשים בבטחה ולהרחיקם אל שטחי שמורות טבע והרחק מבני אדם. הנחשים מהווים תפקיד חשוב במערכות אקולוגיות ולכן כל פגיעה בהם היא פגיעה בסביבה ובטבע. בשביל לבצע הרקת נחשים בצורה שלא תסכן אותנו או את הנחש, דרוש לוכד נחשים מקצועי שיוכל לבצע את העבודה בצורה נאמנה ובטוחה.

לוכד נחשים מקצועי – עלויות ומחירים
למרות היות הנחשים חיות מוגנות על ידי רשויות הטבע והגנים, שירות הרחקת נחשים איננו חינם, ובעלי מקצוע כמו לוכד נחשים מקצועי הם אנשים פרטיים אשר למדו את המקצוע ומשתכרים ממנו. מחיר העבודה משתנה מלוכד ולוכד, בהתאם למוניטין שלו ולמיומנותו. עלות העבודה נקבעת בהתאם לנסיבות של המקרה הספציפי שלכם, לרבות תנאי הסביבה, שעה ויום בשבוע, עומס עבודה (בקיץ בתקופה בה הנחשים פעילים, יש יותר מקרים ועומס עבודה ולכן המחירים נוטים לעלות) ועוד פרמטרים המשפיעים על המחיר. כדאי לדעת כי רבים מהאנשים מבצעים סקר שוק ארוך מדי ומתמהמהים עד יצירת הקשר עם לוכד נחשים מקצועי, לאחר איתור נחש בחצר, ובזמן הזה הנחש בורח או מתחבא במקום מסתור שונה מהיכן שנצפה. בגלל זה, עצם לכידת הנחש הופכת קשה ומסובכת הרבה יותר, ולעיתים הלוכד יצטרך לחזור אפילו יותר מפעם אחת.

מה עושים כאשר רואים נחש בבית
חשוב להבין כי נחשים אינם רואים בבני אדם כטרף, מפאת גודלנו, ולכן אין לנחש שום אינטרס לתקוף אותנו ביוזמתו. כל ניסיון של נחש להכישנו או לתקוף אותנו בכל צורה, היא תגובה בלעדית לפעולה שלנו שהתפרשה אצלו כאיום או ניסיון שלנו לפגוע בו. לכן כאשר מאתרים נחש בבית או בחצר, חשוב להתרחק מהמקום ולא לנסות ללכוד את הנחש או חלילה לפצוע אותו. התקשרו אל לוכד נחשים מקצועי שיבוא וילכוד את הנחש לצורך הרחקה בטוחה שלו מהזירה.