לכידת נחשים

 

בתקופת הקיץ אנחנו לא פעם ולא פעמיים נתקלים בנחשים שמשוטטים בין השיחים ותופסים מחסה לצד ריהוט הגן שלנו או בסמוך לדלת הכניסה הביתה. בין אם הנחש ארסי או לא, התקלות עם נחש היא תמיד מאורע לא נעים בכלל, אשר מלווה בתחושת סכנה. לכידת נחשים היא צעד הכרחי בשביל להבטיח את ביטחונכם ובני משפחתכם, כאשר הכרחי שתעשה על ידי איש מקצוע מיומן. אז מה צריך לדעת על לכידת נחשים, לוכדי נחשים והדברת מזיקים בכלל?

כמה זמן לוקחת לכידת נחשים
זמן לכידת נחשים משתנה בין לוכד ולוכד, ותלוי במיומנותו של הלוכד, בסוג הנחש ובאופי הסביבה בה הוא נאלץ לעבוד. הנסיבות משתנות רבות בין מקרה למקרה, וכאשר מדובר בנחש שאותר במחסן, מרתף או חצר סגורה, לרוב עבודת האיתור והלכידה קלה הרבה יותר מאשר לכידת נחשים בשטח פתוח כמו חצר או שדה הסמוך לביתכם. לעיתים, יכול הלוכד לחזור יותר מפעם אחת לזירה בכדי לבצע את העבודה כהלכה.

מה הציוד המיוחד של לוכד נחשים?
מדוע צריך בכלל לוכד נחשים? האם מעבר למיומנות ולשיטות הלכידה ישנו צורך בציוד מיוחד?

לוכד נחשים מחזיק בציוד מיוחד לצורך לכידת נחשים, הכולל תאורה מיוחדת, מצלמות איתור, מראות המאפשרות לו להתבונן בזוויות מיוחדות מבלי הצורך לשלוח ידיים אל תוך חורים או מתחת לארונות, כלי עבודה מתאימים ללכידה, ציוד מיגון מיוחד, ועוד, כאשר כל לוכד משתמש בטכניקות לכידה אחרות בעזרת הציוד.

מה עושים עם הנחש לאחר הלכידה?
בישראל, נחשים מכל הסוגים נחשבים לחייה מוגנת, ולכן על פי חוק אסור להרוג לפצוע או לפגוע בהם בשום צורה. זאת הסיבה שלוכד נחשים משקיע זמן ומאמץ בלכידת הנחש מאשר פיזור רעל או מלכודות שיהרגו את הנחש. לאחר לכידת הנחש, הלוכד ישחרר את הנחש באזור לא מיושב בשביל שלא יהווה סכנה לבני אדם או לעצמו. כל שחרור נחש מלווה בהגשת דוח מיוחד לרשות הטבע והגנים.

לכידת נחשים היא עסק לא פשוט, וכאשר מאתרים נחש בסביבת המגורים או העבודה שלכם חשוב להזעיק בעל מקצוע המתמחה בביצוע לכידת נחשים, אשר ילכוד את הנחש במהירות ללא סכנה לכם או לנחש, וידאג לאפשר לכם לחזור לשגרה תוך זמן קצר בלבד.